۱۱ تير ۱۴۰۲ - ۱۱:۳۵
تعداد بازدید: ۱۸۷۶۲۷
نماینده مردم ایلام در مجلس گفت: ما پیش‌بینی می‌کردیم که اگر در حوزه وکالت بحث پذیرش را به جریان و افراد خاصی دهیم آن‌ها محدودیت‌هایی ایجاد خواهند کرد و نسبت به نیاز استان‌ها و شهرستان‌ها چون در ید قدرت آن‌هاست، حتماً مردم را با چالش‌هایی مواجه می‌کنند و دخل و تصرف‌های ناموزون خواهند کرد که الآن دارد اتفاق می‌افتد.
کد خبر: ۳۲۱۲۰

کانون وکلا نمی‌خواهد قانون تسهیل صدور مجوزها را اجرا کند

 

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی خطوط، علی‌اکبر بسطامی نماینده مردم ایلام در مجلس شورای اسلامی، درباره تأخیر کانون وکلای این استان در برگزاری دوره کارآموزی پذیرفته‌شدگان آزمون وکالت سال گذشته، گفت: زمانی که قانون تسهیل صدور مجوزهای کسب‌وکار تصویب شد، ما پیش‌بینی می‌کردیم که اگر در حوزه وکالت بحث پذیرش را به جریان و افراد خاصی دهیم آن‌ها محدودیت‌هایی ایجاد خواهند کرد و نسبت به نیاز استان‌ها و شهرستان‌ها چون در ید قدرت آن‌هاست، حتماً مردم را با چالش‌هایی مواجه می‌کنند و دخل و تصرف‌های ناموزون خواهند کرد که الآن دارد اتفاق می‌افتد.

وی ادامه داد: این موضوع نه زیبنده کانون وکلا است و نه متناسب با شأن و منزلت مردم است و در اثنای قانون که تصویب می‌شد، این موضوع را پیش‌بینی می‌کردم.

این نماینده مجلس در پاسخ به ادعا مسئولان کانون وکلا که معتقدند قانون تسهیل صدور مجوزها در حوزه وکالت قابلیت اجرا ندارد، اظهار داشت: قانون هم جامع است و هم مانع، یعنی همه چیز را جامع‌الاطراف می‌بیند و دیده است، اما اگر آن‌ها می‌خواهند از اجرای قانون استنکاف کنند داستان دیگری است.

وی در پایان تأکید کرد: بنده حتماً موضوع عدم شروع دوره‌های کارآموزی را پیگیری می‌کنم و قطعاً یکی از مطالبات مردم استان هم خواهد بود. ان شا الله از حوزه نظارت قوه قضائیه هم پیگیری می‌کنم که این موضوع را در ایلام و سایر استان‌ها دنبال کنند و نظارت کامل داشته باشند که حقی از کسی ضایع نشود.

/مهر

برچسب ها: قوه قضاییه علی اکبر بسطامی مجلس شورای اسلامی
ارسال نظر
آخرین اخبار